4000140555 |
Llegim i escrivim en parella |
2018-2019 |
Seminari de coordinació. Primària-Secundària |
|
|
|
24/10/2018 - 15/5/2019 (60 hores) de h a h |
|
CRP del Vallès Occidental I |
|
Mare de les Aigües, 35 (Sabadell)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei de Suports i Recursos Lingüístics
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
LLEP Llegim i escrivim en parella
|
| |
Inscripció |
12/09/2018 - 26/09/2018 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Un programa de tutoria entre iguals (amb alumnat i famílies) per a la millora de la competència lectora i l’expressió escrita.
|
| |
Objectius |
1.Millorar la comprensió lectora i l’expressió escrita de l’alumnat.
2.Fomentar la capacitat de cooperació entre l’alumnat.
3.Potenciar la implicació de les famílies en les tasques escolars.
4.Posar a l’abast del professorat metodologies inclusives per a l’ensenyament de la llengua que siguin sostenibles en el sí dels centres.
5.Promoure el treball col.laboratiu entre mestres i centres: participar en la xarxa de centres compartint i intercanviant experiències del programa Llegim en parella amb mestres i professors del propi centre i d’altres
|
| |
Continguts |
1.La tutoria entre iguals: bases del mètode d’aprenentatge cooperatiu, creació de les parelles, rol tutor i tutorat, avaluació.
2.La implicació familiar: importància de la participació i la formació per portar a terme la tasca.
3.La competència lectora: els fulls d’activitats (criteris de selecció dels textos, grau de dificultat de les preguntes de comprensió, revisió i elaboració de fulls), els moments de les sessions, l’avaluació.
4.El rol docent: observació i seguiment de l’activitat, intervencions específiques que ho requereixin, formació en xarxes de centres. (planificació, regulació i revisió del text escrit).
5.El rol docent: observació i seguiment de l’activitat, intervencions específiques que ho requereixin, formació en xarxes de centres.
|
| |
Formador/a |
Gemma Bartolomé
|
| |
Avaluació |
1.Portar a la pràctica el programa.
2.Assistència a les tres sessions presencials.
3.Treball en xarxa de centres a través de l’aula virtual.
4.Elaboració de materials.
5.Visites entre centres.
6.Recollida de dades per a la investigació.
|
| |
Requisits de certificació |
1.Portar a la pràctica el programa.
2.Assistència a les tres sessions presencials.
3.Treball en xarxa de centres a través de l’aula virtual.
4.Elaboració de materials.
5.Visites entre centres.
6.Recollida de dades per a la investigació.
|
| |
E-mail |
sefp_vall.ensenyament@gencat.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimecres |
24/10/2018 |
1700 |
2000 |
Sessió 2 |
dimecres |
13/02/2019 |
1700 |
2000 |
Sessió 3 |
dimecres |
15/05/2019 |
1700 |
2000 |
|
| |